4 سال پیش 589
همایون هنرمند

این نوشته در تاریخ جمعه 17 آبان 1398 توسط همایون هنرمند نوشته شده است

بزرگترین خطری که استقلال را تهدید می‌کند

مشکلات مالی باشگاه استقلال می‌تواند به مانع تحقق رویا‌های آندره آ استراماچونی و شاگردانش تبدیل شود.

بزرگترین خطری که استقلال را تهدید می‌کند

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال تهران با ثبت پنجمین پیروزی متوالی اش در رقابت‌های لیگ برتر ۱۸ امتیازی شده و توانست با ۲ بازی بیشتر نسبت به شهر خودرو به رتبه سوم صعود کند.

 

 

آبی‌ها با این روند خود را در قامت یکی از اصلی‌ترین مدعیان فتح جام در لیگ برتر و جام حذفی مطرح می‌کنند، اما مشکلات مالی این باشگاه می‌تواند به مانع تحقق رویا‌های آندره آ استراماچونی و شاگردانش تبدیل شود.

بازیکنان این تیم که از ابتدای فصل بخش اندکی از مطالبات خود را دریافت کرده اند و البته امکانات محدودی هم در اختیار دارند پس از برتری مقابل صنعت نفت و به دنبال اظهارات تند سرمربی ایتالیایی نسبت به پرداخت نشدن حق و حقوق خود ابراز گلایه کردند.

با حسابی سرانگشتی متوجه می‌شویم باشگاه استقلال از ابتدای فصل ضمن دریافت حدود ۲۰ میلیارد تومان از حامی مالی، بلیت فروشی بازی‌ها و نزدیک به ۲ میلیون دلار هم از طریق انتقال اللهیار صیادمنش، درآمد از فروش سید مجید حسینی و مامه تیام و امضاء قرارداد با تولید کننده البسه دریافتی داشته و این مبلغ که البته بخش عمده‌ای از آن مربوط به سال گذشته است به هیچ وجه کم نیست، اما عملکرد مدیران استقلال در زمینه مالی کار را به جایی رسانده که استراماچونی پس از بهترین پیروزی تیمش چنین جملاتی به زبان آورد و مدیران باشگاه را تهدید به استعفا کند.

 

 

استراماچونی گفت: متاسفانه در روزی که همه از برد خوشحال هستند باید بگویم ما به این شکل نمی‌توانیم به خانه برویم. شرایطی که در این چند ماه داریم، برای ۳۰ میلیون هوادار احترام آمیز نیست. پذیرفتم که با استقلال قرارداد امضاء کنم، زیرا این تیم یکی از بهترین‌ها در آسیا است. من در هر تمرین به بازیکنان فشار می‌آورم. همه بازیکنان با وجود مشکلات با صد درصد توان در تمرینات تلاش می‌کنند، اما امکان ادامه کار با این شرایط وجود ندارد.

او تصریح کرد: خیلی از افرادی که کنار تیم هستند، حتی یک ریال هم دریافتی نداشته اند. بازیکنان نیز هیچ دریافتی‌ای نداشته اند. خیلی از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی حتی به تمرین نیز نمی‌توانند بیایند. من در سابقه کاری با مشکلات مختلفی رو به رو بودم. در پاناتینایکوس مشکلات مختلفی داشتم، اما باشگاه با مربیان و بازیکنان رو و صادق بود.

سرمربی استقلال گفت: من جوابی برای بازیکنان ندارم. به ما می‌گویند هفته دیگر درست می‌شود و برای من ممکن نیست اینگونه ادامه بدهم. اکنون همه می‌بینید که تیم در داخل زمین چگونه است و بازیکنان صد و پنجاه درصد تلاش می‌کنند. هواداران و علاقه‌مندان به تیم باید واقعیت را بدانند. ما هفته گذشته تمرین نکردیم، زیرا یک زمین در اختیار ما نبود و یک زمین شرایط تمرین نداشت. شاید بخندید، اما من بعد از تمرین به خانه رفتم بی آنکه دوش بگیرم. ماندم تا بازی را ببریم، زیرا نمی‌خواستم به کسی بهانه بدهم. قلب من شکسته است. برای من ادامه راه ممکن نیست.

استرا و شاگردانش در حالی ادعا می‌کنند میزان دریافتی شان بین صفر تا ۵ درصد است که هادی مباشری، معاون پشتیبانی باشگاه میزان پرداختی به بازیکنان به غیر از نفراتی مانند مهدی قائدی، فرشید باقری و محسن کریمی که تاکنون پولی برای این فصل نگرفته اند بین ۸ تا ۳۵ درصد می‌داند.

از طرفی او ادعا می‌کند حدود ۵۰۰ هزار دلار هم به مربیان خارجی تیم پرداخت و قرارداد فصل پیش بازیکنان هم تا ۹۰ درصد تسویه شده است. البته مباشری اذعان کرده که بهزاد غلامپور و جواد زرینچه هم تاکنون پولی از استقلال نگرفته اند. ضمن اینکه اعضای کادر پزشکی و تدارکات هم ۳۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده اند.

اظهارات مباشری به هیچ وجه با ادعای استراماچونی و بازیکنانش مطابق نیست و همین امر به موضوعی اختلافی بین بازیکنان و مربیان با مدیران باشگاه تبدیل خواهد شد.

با این وجود به نظر می‌رسد در روز‌های آتی و تا پایان مهلت ۲ هفته‌ای استرا مدیریت باشگاه باید بخش زیادی از مشکلات مالی را حل کند چرا که در صورت عملی شدن تهدید سرمربی تیم، هوادارانی که این روز‌ها با اوج گیری استقلال مدام علیه امیرحسین فتحی شعار "حیا کن، رها کن" سر می‌دهند طاقت نیاورده و اتفاق‌های بدی را برای مدیرعامل و همکارانش رقم خواهند زد.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text