4 سال پیش 848
فرزاد داودی

این نوشته در تاریخ چهارشنبه 1 آبان 1398 توسط فرزاد داودی نوشته شده است

آژاکس - چلسی؛ چالشی جدید و جدی برای مدافعان چلسی

دو تیم فوتبال آژاکس و چلسی در گروه H لیگ قهرمانان اروپا فردا و از ساعت 20:25 دقیقه در ورشگاه یوهان کرایوف به مصاف یکدیگر میروند که طبق پیشبینی ها، باید شاهد یک بازی پرگل از سوی دو تیم باشیم. آژاکس در این بازی بدون هیچ بازیکن مصدومی است اما چلسی ممکن است چند بازیکن را در اختیار نداشته باشد.

به گزارش فوتفان و طبق تحلیل سایت eplindex، تیم های فوتبال آژاکس و چلسی در چهارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فردا در کشور هلند و در شهر آمستردام به مصاف یکدیگر میروند تا سومین دیدار خود در گروه H این رقابت ها را به انجام برسانند.

آبی پوشان لندنی در بازی فردا قطعا کار سختی را در پیش روی خواهند داشت زیرا آژاکس در مسابقات فصل گذشته توانست نمایش خیره کننده ای را داشته باشد و پس از حذف غول های اروپایی یعنی رئال مادرید و یوونتوس توانست در بین 4 تیم برتر این رقابت ها قرار بگیرد و این نشان دهنده این است که تیم هایی که در 5 لیگ معتبر اروپایی قرار ندارن، باز هم میتوانند خودشان را به خوبی بالا بکشند.

البته از نمایش درخشان شاگردان جوان لمپارد نیز به راحتی نمیتوان گذشت و آنها با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و با استفاده از بازیکنان جوانش توانسته است نتایج قابل قبولی را در لیگ جزیره بگیرند و اکنون با 17 امتیاز در رده پنجم این لیگ جذاب قرار دارند و در شب چهارشنبه باید باز هم منتظر درخشش بازیکنان جوان این تیم پر افتخار باشیم.

درخشش آژاکس در فصل گذشته موجب شد تا خیلی از تیم های اروپایی برای خرید بازیکنان آنها اقدام کنند اما تنها دو بازیکن کلیدیشان یعنی دلیخت و دی یونگ این تیم را ترک کردند تا شاکله این نسل طلایی کماکان تحت هدایت تن هاگ باقی بماند.

با این حال خیلی از کارشناسان دنیای فوتبال از بازیکنان جوان چلسی تمجید کرده اند و آنها را روز به روز در حال پیشرفت میبینند و باید ببینیم که درخشش خودشان را همچون دیدار های گذشته لیگ جزیره ادامه میدهند و یا خیر.

نکته مثبتی که در مورد آژاکس دیده میشود این است که آنها در 20 بازی اخیر خود در لیگ هلند و در زمین خود، موفق به ثبت حداقل 2 گل در هر بازی شده اند و این فرم خود را نیز به لیگ قهرمانان اروپا نیز کشانده اند به گونه ای که در دو بازی گذشته موفق به ثبت 6 گل شده اند.

 

 

یکی از جوان های با استعداد چلسی کالوم هادسون ادوی است بازیکنی که در پیروزی چلسی در برابر نیوکاسل که در هفته گذشته رخ داد عملکرد قابل قبولی را اشت و موفق به ثبت بیش از 5 خلق موقعیت شد که این رکورد قبلا متعلق به روملو لوکاکو در سال 2012 بود.

 

 

این سایت دو بازیکن کلیدی هر دو تیم را نیز معرفی کرده است که تادیچ را به عنوان بازیکن کلیدی آژاکس، و جورجینیو را نیز به عنوان بازیکن کلیدی چلسی مشخص کرده است.

تادیچ در بازی گذشته آنها در لیگ قهرمانا اروپا و در مقابل والنسیا، موفق شد یکی از گل های تیمش را به ثمر برساند و عملکرد خوبی را در کل داشته باشد.

قطعا دفاع چلسی نسبت به سال های گذشته و با توجه به تجربه کم بازیکنان آنها اسیب پذیر شده است و با توجه به میل شدید آژاکس برای گل زدن، آنها قطها باید نقش های متنوعی را برای مهار کردن مهاجم هایشان داشته باشند.

 

 

جورجینیو نیز در این فصل عملکرد فوق العاده ای را داشته است و پس از اینکه از ناپولی راهی این تیم شد، در ابتدا نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد ولی این روز ها یکی از مهره های تاثیر گذار فرانک لمپارد شده است.

همچنین او در بازی در برابر نیوکاسل توانست تیم را به خوبی رو به جلو بکشاند و بار تهاجمی این تیم به گونه ای توسط جورجینیو استارت میخورد و قطعا در بازی فردا شب باید منتظر تاثیر گذاری وی باشیم.

 

 

در مورد مصدومیت های دو تیم، آژاکس هیچ بازیکن مصدومی ندارد و به نظر میرسد در خط حمله از تادیچ، پرومس و زیاش استفاده میکنند و به نوعی با تمام قوا به مصاف چلسی خواهند رفت.

اما از آن طرف به کار گرفته شدن 3 بازیکن چلسی در هاله ای از ابهام قرار دارد. کانته، رودیگر و امروسون که این روز ها با مصدومیت دست و پنجه نرم میکنند در مورد بازی کردن آنها شک و تردید وجود دارد و باید منتظر بمانیم که آنها در بازی فردا حضور دارند و یا خیر.

اما دو بازیکنی که قطعا فردا حضور نخواهند داشت، کریستینسن و لوفتوس چک خواهند بود.

 

 

در نهایت این دیدار میتواند یکی از حساس ترین بازی های این هفته لیگ قهرمانان اروپا باشد زیرا هر دو تیم از لحاظ بار هجومی شرایط یکسانی را دارند و میل آنها برای گلزنی بسیار بالا است و باید منتظر بمانیم که در این بازی حساس چه تیمی با حداکثر امتیاز خارج خواهد شد.

 

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text