4 سال پیش 985
یاسر کهن روز

این نوشته در تاریخ یکشنبه 7 مهر 1398 توسط یاسر کهن روز نوشته شده است

تیم ملی فوتسال ایران در اندیشه فتح دوباره قاره کهن

تیم ملی فوتسال کشورمان اواخر مهرماه در ارومیه میزبان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

تیم ملی فوتسال ایران در اندیشه فتح دوباره قاره کهن

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان پس از شرکت در رقابت‌های چهار جانبه آستاراخان روسیه به کشور بازگشت. تیم ملی کشورمان در آن رقابت‌ها بعد از روسیه و قزاقستان عنوان سومی را به دست آورد و جمهوری آذربایجان هم به مقام چهارم دست یافت.

در رقابت‌های چهارجانبه آستاراخان روسیه، تیم ملی فوتسال کشورمان تا قبل ار بازی با تیم میزبان (روسیه) عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان داد. تیم ملی کشورمان ابتدا در اولین مسابقه خود موفق شد قزاقستان قدرتمند را با ۲ گل از پیش رو بردارد. تیم ملی قزقستان در رنکینگ جهانی رتبه هفتم دنیا را در اختیار داشت و بازی با این تیم بسیار سخت و سنگین بود، اما در نهایت بازیکنان کشورمان موفق شدند این تیم را از سد راه بردارند.

پس از شکست قزاقستان تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین بازی خود باید به مصاف دیگر تیم قدرتمند این تورنمنت یعنی جمهوری آذربایجان می‌رفت. جمهوری آذربایجان در دیدار اول خود برابر میزبان مسابقات یعنی روسیه قرار گرفت و با نتیجه بسیار نزدیک ۲ بر ۱ شکست خورد و برای آن که از کورس رقیبان خود در این تورنمنت عقب نمایند با یک روحیه مضاعف پا به دیدار با تیم ملی کشورمان گذاشت.

تیم ملی فوتسال کشورمان در بازی دوم خود در برابر تیم ملی جمهوری آذربایجان قرار گرفت و در یک بازی سخت و نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ متوقف شد. در این دیدار ناهماهنگی در بین بازیکنان کشورمان بسیار مشهود بود، به طوری که ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان پس از پایان با این تیم بر این امر اذعان داشت و علت کار را دیر شروع کردن تمرینات دانست.

تیم ملی فوتسال کشورمان پس از تساوی در برابر تیم ملی جمهوری آذربایجان در سومین و آخرین بازی خود باید به مصاف اصلی‌ترین حریف خود در این تورنمنت، یعنی روسیه می‌رفت. فوتسالیست های کشورمان با یک تساوی در برابر تیم روسیه می‌توانستند قهرمان این تورنمنت شوند، اما در عین ناباوری، فوتسال ایران با نتیجه عجیب و پر گل ۹ بر ۳ مغلوب تیم قدرتمند روسیه شد.

این تورنمنت برای تیم ملی فوتسال کشورمان بسیار مفید بود، زیرا ما باید اواخر مهر ماه در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در شهر ارومیه برگزار می‌شود شرکت کنیم و بازی با این تیم ها می تواند در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا به کار ما بیاید. 

تیم‌های شرکت کننده در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا  به چهار منطقه تقسیم شده اند و تیم های هر منطقه باید با یکدیگر رقابت کنند تا جواز حضور در مرحله اصلی جام ملت‌ها را که در کشور ترکمنستان برگزار می شود، کسب کنند.

منطقه آسیای مرکزی و جنوبی (میزبان بازی: ایران)

رقابت های منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به میزانی کشورمان در شهر ارومیه از ۲۹ مهر ماه تا ۵ آبان ماه برگزار می‌شود، در این منطقه هفت تیم حضور دارند و از هر گروه دو تیم به مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند. تیم‌های ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان و نپال گروه اول را تشکیل می‌دهند و تیم‌های ایران، ترکمنستان و قرقیزستان در گروه دوم این مسابقات قرار دارند.

نکته جالب توجه در این منطقه، هم گروهی تیم ملی فوتسال کشورمان با ترکمنستان است، به طوری که از هر گروه دو تیم به مرحله اصلی جام ملت‌ها صعود می‌کنند و چون تیم ملی ترکمنستان میزبان اصلی جام ملت‌ها است و در گروه دوم هم در کنار ایران قرار گرفته است به همین علت تیم ملی فوتسال کشورمان از همین حالا به رقابت‌های اصلی جام ملت‌های آسیا صعود کرده است.

منطقه غرب آسیا (میزبان بازی: بحرین)

در دیگر گروه‌های این رقابت‌ها و در منطقه غرب آسیا ۹ تیم حضور دارند که به میزبانی کشور بحرین برگزار می شود. در این منطقه تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند، تیم‌های عراق، بحرین، فلسطین، کویت، امارات گروه اول را تشکیل می‌هند و تیم‌های لبنان، قطر، عربستان، عمان هم در گروه دوم این مسابقات قرار گرفته اند. در این منطقه دو تیم از هر گروه به مرحله اصلی مسابقات جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند.


منطقه شرق آسیا (میزبان بازی: چین)

در منطقه شرق آسیا که به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود هفت کشور حضور دارند. تیم‌های چین تایپه، چین، مغولستان و هنگ کنگ در گروه اول و تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و ماکائو در گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌ها قرار گرفته اند. در این منطقه سه تیم به مرحله اصلی مسابقات جام ملت‌های آسیای ترکمنستان صعود می‌کنند.

منطقه جنوب شرق آسیا (میزبان بازی: ویتنام)

در منطقه جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) ۸ تیم حضور دارند و قرعه کشی این منطقه از قبل مشخص شده بود. رقابت‌های منطقه جنوب شرق آسیا به میزبانی کشور ویتنام برگزار می‌شود. در این منطقه تیم‌های کامبوج، تایلند، میارنمار و تیمور شرق در گروه اول و تیم‌های ویتنام، مالزی، اندونزی و استرالیا هم گروه دوم قرار دارند. از این منطقه سه تیم به صورت مستقیم به مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text