4 سال پیش 749
محمد جواد رحمانی صالح

این نوشته در تاریخ دوشنبه 25 آذر 1398 توسط محمد جواد رحمانی صالح نوشته شده است

تاج: با رسانه ملی برای تقسیم درآمد پخش فوتبال توافق کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد با ویلموتس، سرمربی تیم ملی قطعی نبود و قبل از بازی عراق فسخ شده بود.

تاج: با رسانه ملی برای تقسیم درآمد پخش فوتبال توافق کردیم

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری فارس ، مهدی تاج پیش از ظهر امروز در مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان که در اداره ورزش و جوانان برگزار شد، به مشکلات و فضاهای ایجاد شده مربوط به تیم ملی و انصراف سرمربی بلژیکی اشاره کرد و افزود: قرارداد با سرمربی تیم ملی قطعی نبود و ما تا سه ماه زمان داریم که قرارداد را فسخ کنیم. البته در این زمینه نگرانی وجود ندارد. ایجاد فضای مغشوش و پخش شایعات به نفع فوتبال کشور نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: فدراسیون در تنگنا قرار دارد. تا این لحظه پنج دوره به جام جهانی صعود کرده‌ و راه را می‌شناسیم. بنابراین، باز هم صعود مقتدرانه‌ای خواهیم داشت. این دوره نیز مانند دوره‌های قبل که مقتدرانه به جام جهانی صعود کردیم، به جام جهانی قطر خواهیم رفت.

تاج گفت: مجموعه فوتبال فقط ما نیستیم. البته هرکسی که خود را برای قبول مسئولیت آماده می‌کند، باید نقدپذیر هم باشد.

وی افزود: پس از چالش‌های زیاد، قرارداد خوبی در زمینه تقسیم درآمد حاصل از پخش مسابقات با صدا و سیما بستیم. ۳۵ درصد درآمد حاصل از حق پخش مسابقات براساس این قرارداد به صدا و سیما و ۶۵ درصد آن به فوتبال اختصاص می‌یابد.

وی به خصوصی‌سازی باشگاه‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و اظهار داشت: خصوصی سازی این دو باشگاه می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشرفت فوتبال کشور و در نتیجه حل خیلی از مشکلات موجود این دو باشگاه بیانجامد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: درصددیم بهترین گزینه را برای تیم ملی انتخاب کنیم. البته این را باید بگویم که قبل از بازی عراق، قرارداد ویلموتس فسخ شده بود. با چند مربی برای هدایت تیم ملی صحبت کرده‌ایم که برانکو  یکی از آنها است که شاید بتواند به تیم کمک کند.

تاج به مسائل فوتبال کردستان نیز اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین مشکل این ورزش در استان مسائل مالی است چرا که واحدهای تولیدی بزرگ و سرمایه‌گذاران برای حمایت مالی وجود ندارند.

وی یادآور شد: با وجود این شرایط سخت و دشوار، تیم بانوان کردستان در لیگ برتر بهترین خروجی را داشته است. بازیکنان کردستانی از لحاظ تعداد، سهم زیادی در تیم ملی بانوان و فوتبال ساحلی دارند.
رییس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تک کاندیدا و چند کاندیدایی در انتخابات هیات فوتبال چندان مهم نیست، گفت: شنیدن نقطه نظرات دیگران ضروری است. احترام به پیشکسوتان فوتبال و استفاده از راهنمایی این افراد مورد توجه است، اما نه اینکه همه نظرات آنها عملی شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به وجود ظرفیت‌های لازم برای رشد فوتبال ساحلی در استان هیات فوتبال باید در توسعه هرچه بیشتر این رشته در کردستان تلاش کند.

وی افزود: البته موانعی در مسیر پیشرفت فوتبال استان وجود دارد که بیشتر به نبود بودجه و بحث اسپانسر برمی‌گردد

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text