4 سال پیش 776
یاسر کهن روز

این نوشته در تاریخ جمعه 15 آذر 1398 توسط یاسر کهن روز نوشته شده است

تاج: ویلموتس باید به فدراسیون فوتبال ایران غرامت پرداخت کند

رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره فسخ قرارداد مارم ویلموتس صحبت کرد.

تاج: ویلموتس باید به فدراسیون فوتبال ایران غرامت پرداخت کند

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری ایلنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از جلسه با مارک ویلموتس به دنبال فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی ایران در برنامه ورزش و مردم حضور یافت تا درخصوص این جلسات صحبت کند. تاج در ابتدا گفت: امروز اینجا هستم تا درباره هرچیزی که نیاز به توضیح دارد صحبت کنیم.

چه شد که ویلموتس انتخاب شد، تاج در پاسخ پیمان یوسفی گفت: در مجموع برای انتخاب آقای ویلموتس باید بگویم بعد از جام جهانی و جام ملت های آسیا بسیاری روی سرمربی جوان نظر داشتند و کسی بعد از آقای کی روش به دنبال مربی ایرانی نبود. با آقای لوپتگی صحبت کردیم، او مایل بود اما پدرش سرطان داشت و بعد از ایشان آقای رنارد بود او هم مایل بود اما از شهریورماه می آمد ما خواستیم از خرداد ماه باشد. الان همه می‌گویند چه کسانی مقصر حضور ویلموتس بودند. ما بودیم. الان هم دلایل مان را هم میگوییم.

تاج ادامه داد: او همین الان نوزدهمین سرمربی برتر جهان است. او سابقه خوبی با بلژیک داشت بلژیک را قهرمان کرد. چهار جام جهانی را تجربه کرده بود و انتخاب انتخاب درستی بود و همه هم استقبال کردند.

مهدی تاج در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب این سرمربی مشورت کرده بودید؟ گفت: بله، تصمیم این بود که سرمربی جوان باشد، تجربه هدایت تیم ملی و همچنین حضور در جام جهانی را هم داشته باشد. قرارداد بسیار خوبی با ویلموتس امضا شد. برخی می‌گویند که این قرارداد چه بود چون اطلاعات ندارند. شفاف سازی و افشاگری کاملا از هم جداست. من قرارداد آقای کی روش را هم نوشتم. قرارداد کی روش مباحث کلی دارد. مثلا گفته بودیم گزینش و آماده سازی، برنامه ریزی، گزارش دوره ای از رخدادها، قبول کلیه موارد تیم ملی، تعهد سرمربی برای هر مرحله از اردو به فدراسیون فوتبال، کلیه هماهنگی ها مربوط به مرخصی و مثلا شش دوره مرخصی باید در قرارداد گنجانده شود. 16 مورد تعهد داشت که دیدار با باشگاه ها و تماشای مسابقات هم جزو آنها بود. ما فکر می‌کردیم خوب پیش می‌رویم. همچنین برگزاری سمینارها و عدم برگزاری مسابقات غیر لازم هم در قرارداد کی روش بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: قراردادی که با ویلموتس امضا کردیم به صراحتا اعلام میکنم که سه میلیون دلار نیست. ما و ایشان در قرارداد گفتیم که رقم دقیق را نگوییم. در بند 5 قرارداد گفتیم که هر کدام از افراد فسخ قرارداد کنیم می‌تواند 3 ماه بعد به طرف مقابل غرامت بدهد. خود قرارداد زیر 2 میلیون دلار است. 

تاج در ادامه به گمانه زنی‌های رسانه‌ها درخصوص رقم قراراد گفت: دروغ گفتن قباحت دارد و تمام برنامه ها درمورد این رقم صحبت می‌کردند. اذهان عمومی تشویق میشد و دروغ گفتن خوب نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین دیدار با ویلموتس عنوان کرد: من دو روز پیش با ایشان جلسه داشتم و خیلی این مبحث داغ است. این قرارداد یک قرارداد بسیار خوب است. رئیس استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا که ایرانی است در این باره به ما نظر داد. او به ما مشورت داد که مثل قبل نشود. اول درباره قرارداد ویلموتس می‌گویم که رقم قراردادش منطقی است و شاید نماینده مجلس هم درباره آن صحبت کرده باشد. این به هر حال کار زیبنده ای نیست. ما کارشناس های زیادی داریم و منتقدان درست صحبت کردند. هرکسی مربی خارجی، ویلموتس و مربی بلژیکی را بشناسد میداند که 500 هزار دلار آن منطقی نیست. الان خیلی از مربیان داخلی ما چنین رقمی می‌گیرند. به نظرم برخی در مجلس باید به مشکلات برسند و اگر من هم درباره مشکلات جامعه صحبت کنم می‌گویند که باید به فوتبال برسم.

تاج افزود: وقتی آقای ویلموتس با ما قرارداد بستند در یک بند از قرارداد آورده بودیم که صراحتا در تحت تاثیر تحریم های شدید آمریکا هستیم. ویلموتس دو روز وقت گرفته بود که این قرارداد را امضا کنیم. بعد از همان قرارداد چند تحریم دیگر اعمال شد که از عهده فدراسیون فوتبال خارج بود. هر سرمربی به هر حال بعد از دو یا سه ماه قرارداد می‌تواند به دنبال پرداخت نشدن پول قراردادش را فسخ کند. آقای ویلموتس قبل از بازی با عراق فسخ قرارداد کردند و چندین نامه به فیفا ارسال کرده بودیم که پولمان را پرداخت کنند. قبلا برای کی روش نامه میزدیم و پول را میگرفتیم اما حالا میسر نیست.

او ادامه داد: شاید ویلموتس فکر میکرد ما اراده ای برای پرداخت پول نداریم. ما تنها 7 روز دیرتر پول را پرداخت کردیم و به هر جهت یک سرمربی بزرگ وقتی رویداد مهمی پیش رو داشتیم باید زود در تمرین ما شرکت میکرد که این به نظرم اتفاق بدی بود که افتاد. اتفاق های دیگری هم بود و ما صبر کردیم تا بعد از بازی عراق.

تاج بیان داشت: بعد از بازی عراق او گارانتی میخواست برای پرداختی‌ها بعدی اما چون فسخ کرده بود روی مفاد قراردادی تمرکز کردیم که فورس ماژور بود. جلسه خیلی خوبی بود و حتی ما را به شام هم دعوت کرد. هم وکلای ما و هم وکلای آنها حضور داشتند. در مجموع واقعیت این است که قرارداد از سوی او فسخ شده است. توییتی که ایشان کرده گفته که دوستانه مسئله را دنبال میکنند. همه چیز دوستانه است و ما نتوانستیم ضمانتی برای پرداختی‌ها بعدی به او بدهیم. او برای بازگشت به دنبال ضمانت بود. بحث‌هایی بود که الان صحبتش در تلویزیون نیست. ما درباره مرخصی‌ها صحبت کردیم و از او گزارش می‌خواستیم. هر سوالی باشد مکلف هستیم که صحبت کنیم و خیلی از مسائل را گفتم.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text