4 سال پیش 441
یاسر کهن روز

این نوشته در تاریخ پنجشنبه 23 آبان 1398 توسط یاسر کهن روز نوشته شده است

آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق

تیم‌های ملی ایران و عراق در حالی به مصاف هم می‌روند که نزدیک به ۵ سال از آخرین پیروزی ایران مقابل عراق می‌گذرد.

آخرین پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ایران و عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عصر روز پنجشنبه ۲۳ آبان در کشور اردن به مصاف هم می‌روند و این در حالی است که عراق از ۳ بازی قبلی صاحب ۷ و ایران ۶  امتیاز است.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که از آخرین پیروزی ایران بر عراق بیش از ۴ سال و ۱۰ ماه می‌گذرد و اگر تیم ملی ایران موفق به شکست دادن عراق در این بازی نشود، باتوجه به این که بازی برگشت دو تیم در خرداد سال ۹۹ برگزار می‌شود، این طلسم از مرز ۵ سال عبور خواهد کرد.

آخرین باری که ایران موفق به شکست عراق شده بود، ۱۴ دی ماه ۹۳ بود که دو تیم در دیداری دوستانه به مصاف هم رفته بودند. 

ایران با مربیگری کی‌روش و درست چند روز قبل از آغاز جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ در شهر «وین» استرالیا و در ورزشگاهی با نام «ولونگونگ» در دیداری تدارکاتی مقابل عراق به میدان رفت که با تک گل سردار آزمون که در دقیقه ۵۶ به ثمر رسید، پیروز شد. در این بازی یونس محمود کاپیتان باتجربه تیم ملی عراق در دقیقه ۶۳ بهترین فرصت گلزنی عراق را از روی نقطه پنالتی از دست داد.

این آخرین بازی ایران و عراق بود که تیم ملی ایران در آن به پیروزی رسید. دو تیم بعد از آن یکیار دیگر و این بار در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا به مصاف هم رفتند که این بازی ۱۹ روز بعد انجام شد و ایران و عراق در دیداری عجیب و پر گل در وقت های معمول و اضافه به تساوی ۳-۳ رسیدند و این تیم ملی عراق بود که در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی رسید.

پس از آن ایران و عراق دو بار دیگر در دیدارهای تدارکاتی در تهران و دبی با هم دیدار کردند که یکبار عراق در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران به پیروزی رسید و یکبار هم دیدار دو تیم در دبی به تساوی صفر - صفر انجامید.

اگر تیم ملی ایران در این بازی موفق به شکست دادن عراق شود، این اتفاق بعد از ۴ سال و ۱۰ ماه و ۹ روز روی خواهد داد و در غیر این صورت، تیم ملی ایران باید برای شکستن این طلسم تا ۲۰ خرداد سال ۹۹ انتظار بکشد که در این صورت شکست ناپذیر عراقی‌ها مقابل ایران ۷ ماه طولانی‌تر خواهد شد.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text