4 سال پیش 509
سپهر ملک زاده

این نوشته در تاریخ دوشنبه 1 مهر 1398 توسط سپهر ملک زاده نوشته شده است

نکته باورنکردنی از پنالتی‌ زن استقلال مقابل پرسپولیس

پنالتی‌ زن استقلال در شهرآورد 90 نکته عجیبی را به دنبال خود دارد که از چشم‌ها دور مانده است.

نکته باورنکردنی از پنالتی‌ زن استقلال مقابل پرسپولیس

 به گزارش فوتفان، تیم استقلال تهران که با ترکیبی تازه‌ای پا به دربی 90 گذاشته بود با فشار روی دروازه پرسپولیس در اواسط نیمه اول به یک ضربه پنالتی حساس رسید؛ پنالتی که جریان بازی را به طور کل تغییر داد و خاطرات شهرآورد گذشته و ناکامی فرشید اسماعیلی مقابل علیرضا بیرانوند را زنده کرد.

چند لحظه بعد از خطای شجاع خلیل زاده روی داریوش شجاعیان در محوطه جریمه پرسپولیس که با اعلام موعود بنیادی فر ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام شد؛ وریا غفوری، محمد دانشگر، هروویه میلیچ و علی کریمی حوالی محوطه جریمه جلسه چند ثانیه‌ای برگزار کردند تا پنالتی‌زن استقلال در دربی مشخص شود.

علی کریمی، هافبک ملی پوش استقلال که برای تمدید قرارداد با این تیم حواشی فراوانی داشت و دیرتر از سایر بازیکنان به تیم اضافه شده بود پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی را به سمتی فرستاد که یک دروازه‌بان برای مهار آن سختی چندانی نداشته باشد. استقلال در این دربی با از دست دادن پنالتی نظمش را از دست داد و در نیمه دوم هم یک گل دریافت کرد تا نتیجه بازی را واگذار کند.

استقلال در حضور بازیکنانی مثل وریا غفوری و چند نفر دیگر که تجربه موفقیت در ضربات پنالتی را داشتند این فرصت بزرگ برای جلو افتادن از شاگردان کالدرون را از دست داد تا بازیکنی مقابل مهارکننده پنالتی رونالدو بایستد که تا به دیروز در یک بازی رسمی پنالتی نزده بود!

با مراجعه به سایت معتبر ترانسفرمارکت و مشاهده آمار علی کریمی از سال 2012 تا به امروز متوجه می‌شوید او هیچ پنالتی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی نداشته است و اختصاص یک ضربه پنالتی در بازی حساسی مثل دربی به این بازیکن اتفاق بزرگی بود که اکنون هواداران آن را متوجه کادرفنی می‌دانند.

 

23

 

صفحه مربوط به آمار پنالتی علی کریمی در سایت ترانسفرمارکت نشان می‌دهد که او پیش از دیدار برابر نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس تهران که هنوز آمار آن در سایت وارد نشده است، هیچ ضربه پنالتی نزده بود.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text