4 سال پیش 929
همایون هنرمند

این نوشته در تاریخ پنجشنبه 16 آبان 1398 توسط همایون هنرمند نوشته شده است

سرزمین تزارها، سرزمین آرزوها برای چهار ستاره تکواندوی ایران

رنکینگ المپیکی ماه نوامبر تکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد که در رده‌بندی اعلامی تکواندوکاران کشورمان توانستند جایگاه خود را تثبیت کنند.

سرزمین تزارها، سرزمین آرزوها برای چهار ستاره تکواندوی ایران

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری ایلنا، در رده‌بندی جدید اکثر تکواندوکاران ایران در آستانه فینال گرند پرندی در روسیه توانستند جایگاه قبلی خود را حفظ کنند. 16 نفر برتر این رده‌بندی برای حضور در گرندپری روسیه دعوت می‌شوند تا در آخرین گرندپری سال 2019 شانس خود را برای رسیدن به المپیک افزایش بدهند. با توجه به این رده‌بندی 4 تکواندوکار ایرانی شانس دعوت شدن به مسابقات فینال گرندپری روسیه را دارند.

این رده‌بندی برای تیم ملی تکواندوی ایران بسیار مهم است و حالا می‌توانند با حضور در روسیه جایگاه خود را هم ارتقا ببخشند. هر چند که بعد از مسابقات فینال گرندپری روسیه حتی اگر چند تن از تکواندوکاران ایران بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند هم راه صعود به المپیک توکیو برای آنها فراهم می‌شود.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن 58- کیلوگرم کشورمان با کسب مدال برنز در مسابقات گرندپری 2019 – بلغارستان و نقره تورنمنت صربستان و 340/81 امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند. فرزان عاشورزاده دیگر تکواندوکار کشورمان در این وزن نیز با 173/24 امتیاز همچنان در رده بیست و سوم جای دارد.

در وزن 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی با تصاحب مدال طلای تورنمنت صربستان و 297/78 امتیاز در رده ششم باقی ماند. او مهم‌ترین ورزشکار تیم ایران است که موفقیت او در بلغارستان می‌توانست راه صعود او در رده‌بندی را افزایش بدهد.

 میرهاشم با توجه به شکست جاد آچوب در بلغارستان با کسب مدال می‌توانست از این تکواندوکار نامدار عبور کند اما شکست میر هاشم در صوفیه همه چیز را خراب کرد. هر چند که او هنوز در رده ششم است و این شانس را دارد که با درخشش در روسیه یک گام بلند برای رسیدن به المپیک بردارد. سروش احمدی دیگر نماینده ایران در این وزن هم با کسب مدال برنز گرندپری بلغارستان و طلای تورنمنت صربستان و 237/82 امتیاز به رده دوازدهم صعود کرد و امیرمحمد بخشی نیز با کسب مدال برنز المپیک نظامیان جهان و 173/62 امتیاز رده نوزدهم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن 80- کیلوگرم با 124/32 امتیاز در رده سی و پنجم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با 120 امتیاز رده سی و ششم را به خود اختصاص داده است.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم با کسب مدال برنز تورنمنت صربستان و 266/86 امتیاز جایگاه پنجمی را به خود اختصاص داد. سجاد مردانی هم در بلغارستان ناکام ماند ولی با این حال اندک امتیازات کسب شده در صربستان باعث شد تا همچنان جایگاه خوب خود را حفظ کند. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با مدال برنز تورنمنت صربستان و 163/73 امتیاز و 2 پله صعود رده بیست و سوم را در اختیار دارد.

حالا تکواندوکاران ایران یک گام مهم و بلند باید بردارند و آن‌ هم درخشش در روسیه است. موفقیت در روسیه می‌تواند کار صعود به المپیک را برای سه تکواندوکار ایران فراهم کند اما مسابقات روسیه به مراتب از همه گرندپری‌ها سخت‌تر و دشوارتر خواهد بود.

در گروه زنان ناهید کیانی در وزن 49- کیلوگرم با 115/49 امتیاز رده چهل و چهارم را به نام خود ثبت کرده است. مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده این وزن نیز که در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نقره شد با کسب 84 امتیاز در رده شصت و چهارم قرار دارد.

پریسا جوادی در وزن 57- کیلوگرم با کسب 73/99 امتیاز در رده شصت قرار گرفته است. در وزن 67- کیلوگرم یلدا ولی‌نژاد با 171/90 امتیاز رده هجدهم را به خود اختصاص داده، کیمیا علیزاده دیگر نماینده این وزن با 56/07 امتیاز جایگاه شصت و چهارم را در اختیار دارد و ملیکا میرحسینی نیز با 49/07 امتیاز در جایگاه هفتاد و دوم قرار دارد.

در وزن 67+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با 85/18 امتیاز رده چهل و ششم را به خود اختصاص داده،

و اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با 58/29 امتیاز در رده پنجاه و چهارم جای دارد و کیمیا همتی دیگر نماینده ایران در این وزن با 45 امتیاز در رده شصت و هشتم قرار گرفته است.

 

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text