4 سال پیش 783
سيدآریا ذاکرنقیى

این نوشته در تاریخ دوشنبه 22 مهر 1398 توسط سيدآریا ذاکرنقیى نوشته شده است

مقدماتی یورو ۲۰۲۰؛ از پیروزی پرگل انگلیس تا توقف فرانسه و شکست پرتغال

امشب از ساعت ۲۲:۱۵، ۷ بازی از دور مقدماتی یورو ۲۰۲۰ انجام شد. در مهم ترین دیدار ها انگلیس موفق شد با 6 گل بلغارستان را در هم بکوبد، فرانسه در خانه مقابل ترکیه با نتیجه ۱-۱ متوقف شد و پرتغال ۲ بر ۱ مغلوب اکراین شد و کار صعودش سخت تر شد.

به گزارش فوتفان، امشب ۱۴ تیم در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم رفتند.

در اولین دیدار انگلیس موفق شد با ۵ گل از سد بلغارستان بگذرد. انگلیس در همان ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی کار حریف خودش را تمام کرد. سه شیر ها موفق شدند با گل دقیقه ۷ مارکوس رشفورد خیلی سریع از حریف خود پیش بیفتند. ۱۳ دقیقه بعد راس بارکلی موفق شد بازی را ۲ بر صفر بکند و دقایقی بعد بارکلی یک بار دیگر دروازه را باز کرد تا خیال انگلستان از پیروزی راحت بشود. اما این پایان نیمه اول نبود و انگلیس در دقیقه ۴۵+۵ توسط استرلینگ به گل چهارم هم رسید تا با برد ۴ بر صفر به رختکن بروند.

در نیمه دوم نیز این انگلستان بود که به دنبال زدن گل های بیشتری بود و در دقیقه ۶۹ استرلینگ موفق شد گل دوم خود و پنجم انگلستان را وارد دروازه ی بلغارستان بکند. این پایان آتش بازی شاگردان ساوتگیت نبود و آن ها موفق شدند در دقیقه ۸۵ توسط هری کین به گل ششم نیز برسند. 

هری کین در این دیدار نمایش فوق العاده ای داشت. کین در این دیدار یک گل به ثمر رساند و ۳ گل را ساخت. 

انگلستان با این برد با ۱۵ امتیاز در صدر قرار گرفت.

 

 

در دیگر دیدار این گروه کوزوو موفق شد با ۲ گل از سد مونتنگرو بگذرد و شانس صعود خود را افزایش بدهد. 

در این دیدارکوزوو با گل های رحمانی و موریکی نیمه اول را با نتیجه ۲ بر صفر برنده به رختکن رفت. در نیمه دوم دو تیم موقعیت هایی داشتند ولی موفق نشدند گلی را به ثمر برسانند و بازی با نتیجه ۲ بر صفر پایان یافت. 

کوزوو با ۱۱ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و برای صعود باید با جمهوری چک ۱۲ امتیازی رقابت بکند. 

 

در دیگر دیدار امشب پرتغال مغلوب اکراین شد. 

اکراین سرگروه جدول بازی را عالی شروع کرد و با گل زودهنگام یارمچوک در دقیقه ۶، ۱ بر صفر جلو افتاد. اکراین به حملات خودش ادامه داد تا بالاخره در دقیقه ۲۷ یارمولنکو حساب کار را ۲ بر صفر کرد و تا کار پرتغال سخت تر شود.

در نیمه دوم پرتغال کاملا تیم برتر زمین بود و حتی اجازه ندادند اکراین یک شوت به سمت دروازه شان بزند، تا بالاخره در دقیقه ۷۲ استپانینکو مرتکب خطای پنالتی شد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد، کریستیانو رونالدو موفق شد از روی نقطه پنالتی حساب کار را ۲ بر یک کند و امید را به اردوی پرتغال بازگرداند اما در آخر اکراین با حفظ نتیجه موفق شد پیروز از زمین خارج شود.

اکراین با این برد ۱۹ امتیلزی شد و پرتغال با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و برای صعود باید با صربستان بجنگد.

 

 

در دیگر دیدار امشب صربستان موفق شد با پیروزی برابر لیتوانی خودش را به جایگاه دوم جدول نزدیک تر بکند. 

دو تیم در نیمه اول علیرغم حملاتی که داشتند موفق نشدند گلی را به ثمر برسانند ولی در نیمه دوم صربستان بازی را عالی شروع کرد و در دقایق ۴۸ و ۵۳ توسط الکساندر میتروویچ دو بار دروازه لیتوانی را باز کرد. 

در ادامه لیتوانی حملات زیادی انجام داد و فشار زیادی آورد تا بالاخره در دقیقه ۷۹ توسط کازلاوسکاس به گل رسید ولی این گل برای فرار از شکست کافی نبود و بازی ۲ بر ۱ به نفع صربستان به پایان رسید. 

صربستان با این برد ۱۰ امتیازی شد و خودش را به پرتغال ۱۱ امتیازی نزدیک کرد.

 

 

در یکی از حساس ترین دیدار های امشب فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، به مصاف ترکیه رفت که این دیدار با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید.

فرانسه همانطور که انتظار می رفت تیم برتر زمین بود و در نیمه اول موقعیت های زیادی را از دست داد. در نیمه دوم نیز فرانسه حملات متعددی داشت ولی موفق به باز کردن دروازه ترکیه نشد تا الیویر ژیرو تعویض طلائی دشام بعد از ۴ دقیقه به بازی آمدن دروازه ترکیه را باز کرد. اما خوشحالی فرانسوی ها خیلی زود تمام شد، ۵ دقیقه بعد از گل فرانسه، کان آیهان موفق شد دروازه فرانسه را باز کند تا بازی مساوی بشود. ترکیه در این دیدار تنها یک شوت در چارچوب داشت و موفق شد به گل برسد.

در این گروه ترکیه و فرانسه هردو ۱۹ امتیازی هستند و فرانسه بخاطر شکست در بازی رفت مقابل ترکیه در رده دوم قرار دارد.

 

 

در دیگر دیدار این گروه ایسلند موفق شد با ۲ گل از سد آندورا بگذرد. آرنور سیگوردسن و کولبین سیگوردسن گل های ایسلند را به ثمر رساندند. 

گیلفی سیگوردسن در دقیقه ۷۳ موفق نشد از روی نقطه پنالتی بازی را ۳ بر صفر کند و بازی با همان نتیجه ۲-۰ به پایان رسید.

ایسلند با این برد با ۱۵ امتیاز پشت سر فرانسه و ترکیه در رده سوم قرار گرفت. 

 

در آخرین بازی این گروه، مولداوی در زمین خودش با ۴ گل مغلوب آلبانی شد. سیکالشی،بیر،تراشی و ماناج ۴ گل آلبانی را به ثمر رساندند.

در جدول این گروه، آلبانی با این برد ۱۲ امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text