4 سال پیش 950
امیرحسین غدیری

این نوشته در تاریخ یکشنبه 21 مهر 1398 توسط امیرحسین غدیری نوشته شده است

بوفون: امیدوارم رونالدو توپ طلا را ببرد

جانلوئیجی بوفون در مصاحبه امروز خود با گاتزتادلو اسپورت راجع به بازی برای پاریسن ژرمن، بازگشت به یوونتوس، رونالدو و ... صحبت کرد.

به گزارش فوتفان، جیانلوئیجی بوفون که تابستان 2018 تورین را به مقصد پاریس ترک کرده بود، تابستان امسال به تورین بازگشت و قراردادی یک ساله با بیانکونری امضا نمود. سنگربان محبوب باشگاه یوونتوس، امروز مصاحبه‌ای با گاتزتا دلو اسپورت انجام داد.

-چرا یوونتوس را ترک کردی؟ احساس کردم به تجربه بازی در تیمی جز یوونتوس را نیاز دارم تا مدتی از منطقهٔ امن خودم خارج شوم. تضمینی وجود نداشت که کار حتماً خوب پیش خواهد رفت. امّا واقعیت این است که این تجربه از من شخصیت رقابتی‌تری ساخت.می‌خواهم از پاریس سن ژرمن به خاطر فرصتی که به من داد تشکر کنم. چراکه بدون آن احتمالاً من سال گذشته بازنشسته می‌شدم. در آن زمان راجع به این موضوع با رئیس آنیلی گفتگو کردم‌. او گفت این می‌تواند برایم تجربهٔ مثبتی باشد.

-چه شد به یوونتوس بازگشتی؟ در اواخر دوره حضورم در پاریسن ژرمن، ندای خانه و خانواده‌ام را از ایتالیا حس کردم. وقتی در پاریس بودم، دو آخر هفته در هر ماه را به خانه می‌آمدم اما برایم کافی نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به تورین بازگردم. دلیلی دیگری که وجود دارد این است که من می‌خواستم در کنار هم‌تیمی‌هایی که عمری با آنها بوده‌ام از فوتبال خداحافظی کنم. به هر حال الآن از این‌که دوباره دویدن هم‌تیمی‌هایم را مقابلم می‌بینم خوشحالم. توجه آن‌ها به تلاش من آن هم در این سن، به من انگیزه‌ی بیش‌تری می‌دهد که همچنان ادامه دهم. باعث افتخار بود که یوونتوس در ۴۱ سالگی با من تماس گرفت که به بیانکونری برگردم. در ابتدا شک و تردید نسبت به پذیرش این نقش جدید داشتم اما با آرامش زیاد و صحبت در خانه گفتم که تنها تیمی که می تواند باعث شود من این نقش را در یک بازی قبول کنم یووه بود.

-فکر می‌کنی بتوانی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوی؟ من در خانواده‌ای ورزشی متولد شدم. برای همین خیلی زود اهمیتِ هرگز قانع نشدن، ثبات و تلاش مستمر برای بهتر شدن را یاد گرفتم. من احساس نمی‌کنم که همه‌ی آنچه که بالقوه می‌توانستم برای تیم بگذارم را به طور ۱۰۰٪ گذاشته‌ام. شاید ۱۵٪ باقی مانده است که یک پایان با شکوه برای زندگی حرفه‌ای خودم رقم بزنم.

-خاطره‌ات از گل رونالدو؟ بعد از آن ضربهٔ قیچی برگردان که با پیراهن رئال به ما زد، از او پرسیدم: «چند سالته؟» او لبخند زد و گفت: «۳۳ بد نیست، مگه نه؟» من با خودم فکر کردم: «این چه آدم پررویه! اگه نمی‌تونی شکستش بدی باید  یارش بشی!»
داشتن کریستیانو واقعاً خوب است. ما خیلی دربارهٔ امور تیم و چگونه بهتر کردن آن امور با هم گفتگو کرده‌ایم. او با هم‌تیمی‌هایش ارتباط خوبی دارد. آمدن او، سورپرایز رضایت‌بخشی بود.
اگر او توپ طلا را ببرد که من آرزو می‌کنم چنین شود معنایش این است که یووه می‌خواهد چیز مهمی ببرد. می‌دانم که من هرگز توپ طلا نبرده‌ام. امّا این کار برای دروازه‌بانان خیلی سخت است. تنها دروازه‌بان تاریخ که توپ طلا را برده، لو یاشین افسانه‌ای‌ست.
یاشین همیشه می‌گفت: «اگر شما بعد از هر اشتباه عذاب نمی‌کشید،دروازه‌بان بزرگی نخواهید شد». در این مورد به خصوص، من دروازه‌بان بزرگی هستم!

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text