4 سال پیش 1250
همایون هنرمند

این نوشته در تاریخ جمعه 29 آذر 1398 توسط همایون هنرمند نوشته شده است

دستاورد بی‌سابقه شماره 10/قائدی در نقش مسی

قائدی، در 7 بازی ابتدایی فصل فقط روی دو گل تاثیر داشت و 8 بازی آینده، توانست 11 گل برای استقلال بزند و بسازد

دستاورد بی‌سابقه شماره 10/قائدی در نقش مسی

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری ایلنا،یک گل زیبا و یک پاس گل دقیق به دیاباته در بازی با شاهین، قائدی را به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان و گل‌سازهای لیگ برتر قرار داده است. او تا پایان نیم فصل اول، 8 گل زده و توانسته 5 گل هم برای استقلال بسازد. اتفاقی که در یک دهه اخیر لیگ، بی سابقه است و در صورت ادامه این روند، او می‌تواند به دومین بازیکنی تبدیل شود که در یک فصل، همزمان عنوان آقای گل و آقای پاس گل را بدست می‌آورد. اولین نفر، رضا عنایتی بود که لیگ پنجم صاحب هر دو عنوان شد.

چنین دستاوردی، حتی در سطح اول جهان هم کم سابقه محسوب می‌شود و در ده سال اخیر، فقط دو بازیکن به آن رسیده‌اند. لیونل مسی، دو فصل اخیر لالیگا را با چنین آماری تمام کرده و لوئیس سوارز، یک بار در بارسا و یک بار در لیورپول توانسته همزمان دو جایزه بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ را کسب کند. بجز این دو نفر، بازیکن دیگری در یک دهه گذشته انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا هم نتوانسته به تنهایی، هر دو عنوان مهم لیگ را به خودش اختصاص دهد.

جالب اینجاست قائدی، در 7 بازی ابتدایی فصل فقط روی دو گل تاثیر داشت و 8 بازی آینده، توانست 11 گل برای استقلال بزند و بسازد. او در همه این هشت بازی، حداقل روی یک گل تاثیرگذار بوده در سه مسابقه، توانسته همزمان گل بزند و پاس گل بدهد. با چنین آمار فوق العاده‌ای، بعید نیست باشو در فصل اوج‌گیری با پیراهن استقلال، رکورد جدیدی در فوتبال ایران خلق کند. آن هم در حالی که پنالتی‌زن و کاشته‌زن اصلی استقلال هم نیست و فقط کرنرهای تیم را می‌زند. هر هشت گل این فصل او، در جریان بازی بدست آمده‌اند.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text