4 سال پیش 1333
سینا حقوردی

این نوشته در تاریخ جمعه 29 آذر 1398 توسط سینا حقوردی نوشته شده است

زنده‌روح: اگر پنالتی را گل نکنم زحمات یک مجموعه به هدر می‌رود

هافبک تیم ماشین سازی تبریز گفت:‌ مجموعه ما تنها است، فقط ما بازیکنان تیم و کادرفنی به همراه هوشنگ نصیرزاده که تلاش می‌کند، هستیم و هیچ کمک خاصی نمی‌شود.

زنده‌روح: اگر پنالتی را گل نکنم زحمات یک مجموعه به هدر می‌رود

 

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی ماشین‌سازی مقابل استقلال تهران، اظهار داشت: بازی سختی بود، می‌دانستیم استقلال تیم سرحال و گردن‌کلفتی است. آنها در نیمه اول ما را تحت فشار گذاشتند و به گل هم رسیدند اما هر چه از بازی گذشت به بازی مسلط شدیم و توانستیم هدفی که مدنظرمان بود را به خوبی انجام بدهیم. خدا را شکر گل خورده را زود جبران کردیم و توانستیم در شروع نیمه دوم هم به گل برسیم و بازی را در کنترل خودمان داشته باشیم. طبیعی بود وقتی از استقلال جلو هستیم و در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران آن‌ها بازی می‌کنیم به دفاع مشغول شویم. خدا را شکر بچه‌ها با تمرکز کافی وظایف‌شان را به خوبی انجام دادند و توانستیم مانند بازی رفت مقابل استقلال به پیروزی برسیم. الان هم لقب جدیدی داریم و به ما ماشین رفت و برگشت می‌گویند. 

هافبک سبزپوشان تبریز در مورد تأثیر نبود سرمربی روی نیمکت استقلال، گفت: این مسئله صددرصد تأثیر خودش را می‌گذارد. درست است که استقلال در هر شرایطی می‌تواند استقلال باشد، اما نبود سرمربی هم بی‌تأثیر نیست. شاید یکی دو بازی اتفاقی نیافتد، اما به مرور می‌تواند باعث افت تیم شود. شاید اگر استراماچونی دیروز روی نیمکت استقلال بود، آنها می‌توانستند کاری کنند که موفق باشند، اما به هر حال خدا را شکر که درنهایت ما برنده بازی بودیم. 

وی در مورد اینکه دوباره در این بازی توسط ضربه پنالتی به گل رسید، عنوان کرد: من در تمرینات روی زدن ضربات پنالتی کار می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم جواب اعتماد کادرفنی و بازیکنان تیم را بدهم. کادرفنی به من لطف داشته که این وظیفه را به من سپرده، خیلی خوشحالم توانستم این کار را به نحو احسن انجام بدهم و امیدوارم که این روند برای من ادامه‌دار باشد. 

زنده‌روح در مورد تعریف هوشنگ نصیرزاده از او با عنوان سلطان پنالتی زدن، گفت: مجموعه ماشین‌سازی به من لطف دارد. از مدیرعامل تا تک‌تک بازیکنان تیم و اعضای کادرفنی، خدا را شکر می‌کنم که توانستم آنها را خوشحال کنم و از مدیرعامل باشگاه هم بابت این تعریف ممنون هستم. 

گلزن ماشین‌سازی در پاسخ به این سؤال که آیا برای زدن ضربات پنالتی الگوی خارجی دارد، اظهار داشت: خیر، سعی می‌کنم آنطور که خودم می‌توانم به توپ ضربه بزنم نه اینکه بخواهم مانند کسی باشم. من سعی می‌کنم آن چیزی که در وجود خودم است را انجام بدهم. همان لحظه به پنالتی زدن فکر می‌کنم و اینطور نیست که از قبل فکر کنم چطور پنالتی بزنم. 

وی در مورد اینکه آیا ممکن است روزی از او شاهد یک پنالتی نمایشی باشیم، گفت: نه، پنالتی یک امتیاز برای تیم ما است. اگربرای زدن یک ضربه تمرکز کافی نداشته باشم یا بخواهم کار عجیب و غریبی کنم که خدای ناکرده پنالتی گل نشود، زحمات یک مجموعه به هدر می‌رود. سعی می‌کنم همیشه مطمئن‌ترین ضربه را به توپ بزنم تا تیم من ضربه نخورد و مهم نیست که این توپ چطور گل می‌شود. 

هافبک ماشین‌سازی در مورد جو ورزشگاه آزادی و فحاشی علیه حامد لک، عنوان کرد: متأسفانه در فوتبال ما عادی شده که در استادیوم‌ها و در هر بازی علیه یک نفر فحاشی کنند. حامد لک هم یک فوتبالیست است و این فحاشی‌ها خوب نیست اما به هر حال طرفداران استقلال هم تحت فشار نتیجه بودند و طبیعی بود که واکنش نشان بدهند. امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد و جو بهتری در ورزشگاه‌های ما وجود داشته باشد. 

وی در خصوص حفظ روند امتیازگیری ماشین‌سازی تصریح کرد: ما تیم جوانی داریم. اگر مقابل نفت آبادان چند بازیکن باتجربه خودمان را دراختیار داشتیم، می‌توانستیم با امتیاز خارج شویم اما دقیقه 94 بر اثر بی‌تجربگی گل خوردیم. این تیم اگر حمایت و کمک شود و به آن اهمیت بدهند، می‌تواند روند خوبش را ادامه بدهد. اما اگر بخواهند اذیت کنند و از مسیری که در آن قرار گرفته‌ایم خارج شویم، فکر نمی‌کنم تیم جوان ما دوام بیاورد. 

زنده‌روح در ادامه افزود: وقتی تیم ما به این خوبی بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد، باید حمایت شود. مجموعه ما تنها است. فقط ما بازیکنان تیم و کادرفنی به همراه هوشنگ نصیرزاده که تلاش می‌کند، هستیم. هیچ کمک خاصی نمی‌شود. کسی احوال این تیم  را نمی‌پرسد. کسی به این تیم تبریک نمی‌گوید و به ما سر نمی‌زند. امیدواریممسؤولین به این تیم بیشتر اهمیت بدهند و نگذارند تیمی که به این خوبی شکل گرفته دچار آسیب شود. 

هافبک ماشین‌سازی در مورد مشکلات مالی‌ که باعث ناراحتی بازیکنان شده، گفت: ما در هفته نهم باید 10 درصد می‌گرفتیم تا دریافتی‌هایمان به 30 درصد برسد اما هنوز این پول را نگرفته‌ایم. قراردادهای ماشین‌سازی نسبت به بقیه تیم‌ها کمتر است و می‌توانم بگویم جزو تیم‌های کم‌خرج هستیم. فکر نمی‌کنم این درصد پرداختی یک باشگاه را اذیت کند. بعد از صحبت‌هایی که انجام شد، به ما چکی دادند که تقریباً 10 تا 12 درصد و برای برج یازدهم است اما به قول حامد لک در آن زمان باید دریافتی ما به 50 تا 60 درصد می‌رسید. این بچه‌ها با اینکه در حقشان کم‌لطفی شده با تمام توان کار می‌کنند. امیدوارم آنها به حقشان برسند. نمی‌گویم بیشتر از حقشان به آنها بدهند، هر چند که لیاقت‌شان بیشتر از این است، اما می‌گویم آنچه خود باشگاه در قرارداد قید کرده را پرداخت کنند تا اعضای تیم بتوانند با تمرکز بیشتر و خیال راحت‌تر به کارشان ادامه بدهند. 

زنده‌روح در مورد اینکه آیا ممکن است بازیکنان ماشین‌سازی دوباره دست به اعتصاب بزنند، گفت: ما صحبت‌هایمان را انجام دادیم. اعتصاب نکردیم، اعتراض و ناراحتی خودمان را به باشگاه انتقال دادیم. بچه‌های تیم هم‌قسم شدند که تا تعطیلات به خاطر کادرفنی و رسول خطیبی که برای ما زحمت می‌کشد، بازی کنند و بعد از آن باید ببینیم کسی به داد این تیم می‌رسد و کمک می‌کند یا این روال ادامه خواهد داشت.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text