4 سال پیش 1402
همایون هنرمند

این نوشته در تاریخ جمعه 29 آذر 1398 توسط همایون هنرمند نوشته شده است

جذاب اما گران مثل بونی/ سیاست پرسپولیس برای جذب بازیکن ؟

گزینه‌های گرانی که از سوی کادرفنی به مسئولان پرسپولیس معرفی شده کار را برای جذب مهاجم سخت کرده است که یکی از این بازیکنان گرانقیمت مهاجم پیشین منچسترسیتی است

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات زمستانی، هواداران پرسپولیس منتظر هستند تا ببینند مدیران این باشگاه چه خریدهای جذابی برای تقویت این تیم انجام خواهند داد. کالدرون سرمربی و مسئولان پرسپولیس بارها اعلام کرده‌اند که این تیم یک یا دو مهاجم و یک بازیکن در پست هافبک تهاجمی نیاز دارد. با این همه گاهی در فضای رسانه‌ای یا فضای مجازی صحبت از خرید بازیکنان در پست‌های دیگر هم می‌شود که شاید باید این موضوع را به حساب خاصیت فصل نقل و انتقالات و تحرک ایجنت‌های فعال در فوتبال بدانیم.

در این مدت نام‌های زیادی برای پیوستن به پرسپولیس مطرح شده اما با اتفاقی که بعد از جذب جونیور براندائو بازیکن بی‌کیفیت برزیلی به وجود آمد قطعا وسواس مدیران این باشگاه بیشتر از قبل شده است. در این بین صحبت از نام‌های مطرحی مثل کریم انصاری‌فرد، ایمون زاید و حتی کاوه رضایی به میان آمد اما این بازیکنان نه قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارند و نه باشگاه پرسپولیس در بین کوهی از مشکلات مالی، قادر است پول رضایتنامه این بازیکنان را بپردازد. در این شرایط حالا صحبت از یک نام بزرگ برای پیوستن به این تیم به میان آمده است؛ ویلفرد بونی مهاجم ساحل عاجی که سابقه بازی در تیم‌های اسپارتاپراگ، سوانزی، استوک سیتی، منچستر سیتی و العربی قطر را در کارنامه دارد. این بازیکن 31 ساله 56 بازی ملی هم انجام داده و 16 گل به ثمر رسانده است.

این بازیکن یکی از گزینه‌های سرمربی آرژانتینی قرمزپوشان برای پیوستن به این تیم است و بدون شک در صورت رخ دادن این انتقال تاریخی، بزرگترین و البته گران‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس به این تیم خواهد پیوست. قیمت این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت حدود 5 و نیم میلیون یورو است که قطعا با این رقم مدیران پرسپولیس توانایی جذب او را ندارند. از طرف دیگر در مذاکرات اولیه‌ای که به وسیله رابط‌ها با بونی انجام شده این بازیکن اعلام کرده برای یک فصل و نیم، کمتر از 3 میلیون یورو نخواهد گرفت. او حتی اعلام کرده که یک میلیون یورو را در همان ابتدای قرارداد مطالبه خواهد کرد. قطعا پرداخت این پول به بونی برای باشگاه‌های ایرانی کار ساده‌ای نیست و باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. 

 در معرفی بازیکنان از سوی کالدرون به باشگاه پرسپولیس، خواکین دستیار کالدرون نقش مهمی ایفا می‌کند به طوری که یکی از حامیان جذب جونیور هم خواکین بود. کالدرون که در 20 مرداد در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود کیفیت فنی جونیور را تضمین می‌کند بعد از ناکارآمد بودن این بازیکن اعلام کرده که این بازیکن برزیلی گزینه نهم او برای پیوستن به پرسپولیس بوده است. حالا اما نوبت به جذب یک مهاجم دیگر شده است. کالدرون البته به جز ویلفرد بونی گزینه‌های دیگری را هم به باشگاه معرفی کرده که قیمت آنها هم بسیار بالاست. در این بین به نظر نمی‌رسد که پرسپولیس با گزینه‌های پیشنهادی سرمربی خود به توافقی دست پیدا کند.

این روند در ابتدای فصل هم انجام شده بود. گزینه‌های گرانی از سوی کالدرون معرفی شد اما در نهایت جونیور با 570 هزار دلار به جمع سرخپوشان پیوست تا عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس را به نام خود بزند. با شرایط موجود به نظر می‌رسد بازیکنی به پرسپولیس ملحق شود که توسط خود باشگاه انتخاب شده باشد. جذب بازیکنی در حد توانایی‌های بونی بسیار برای فوتبال ما جذاب خواهد بود اما قطعا وقتی مسئولان باشگاه پرسپولیس نگاهی به جیب خود بیندازند خیلی زود از این خرید منصرف خواهند شد.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text