4 سال پیش 1624
یاسر کهن روز

این نوشته در تاریخ شنبه 16 آذر 1398 توسط یاسر کهن روز نوشته شده است

فینال گرندپری و تکرار اتفاق تلخ برای تکواندو ایران

۳ هوگوپوش کشورمان در مسابقات فینال گرندپری، نتیجه را به حریفانی از کره جنوبی واگذار کردند.

فینال گرندپری و تکرار اتفاق تلخ برای تکواندو ایران

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، ۳ هوگوپوش کشورمان در مسابقاتگرندپری با شکست رقبای خود موفق شدند به جمع ۴ تکواندوکار برتر اوزان ۵۸_، ۶۸_ و ۸۰+ کیلوگرم برسند.  

در این میان آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی در مرحله نیمه نهایی نتوانستند برابر حریفان به پیروزی برسند و با واگذاری نتیجه برابر نماینگان روسیه و چین در کسب مدال برنز ناکام بودند. سجاد مردانی نیز که با وجود آسیب دیدگی جزئی در این مسابقات شرکت کرده بود، عملکرد بسیار خوبی داشت و با حذف حریفان قدرتمند خود به فینال رسید. مردانی در فینال نتیجه را به کیو دون این واگذار کرد و مدال با ارزش نقره وزن چهارم المپیکی را از آن خود کرد.

فارغ از نتیجه گیری هوگوپوشان کشورمان در فینال گرندپری و تک مدال کاپیتان شایسته تیم ملی کشورمان، به جز سروش احمدی که با واگذاری نتیجه برابر خاویر پرز پولو اسپانیایی از گردونه مسابقات حذف شد، بقیه هوگوپوشان کشورمان در مصاف با حریفان کره‌ای خود ناکام بودند  تا اتفاق تلخ گرندپری صوفیه این بار در فینال گرندپری تکرار شود.  

هرچند  میرهاشم و هادی پور  به رقبایی باختند که با اقتدار صدرنشین اوزان ۶۸_ و ۵۸_ کیلوگرم هستند و  افتخارات فراوانی در کارنامه شان دیده می‌شود، اما باخت‌های پیاپی تکواندوکاران ایرانی برابر رقیبان کره‌ای آن هم در مسابقات مهمی، چون گرندپری و فینال گرندپری، اتفاق تلخی برای تکواندوی ایران به شمار می‌رود و این باخت‌های پرشمار برابر هوگوپوشان کره‌ای می‌تواند تاثیر روانی بدی روی تکواندوکاران کشورمان داشته باشد  و کار آن‌ها را در رویارویی‌های بعدی برابر بازیکنان کره‌ای  سخت‌تر کند.  

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text