4 سال پیش 425
رضا کشاورزی

این نوشته در تاریخ دوشنبه 11 آذر 1398 توسط رضا کشاورزی نوشته شده است

منصوریان و نبرد با پرسپولیس روی لبه تیغ

سرمربی ذوب‌آهن طبق تعهدی که به هیات مدیره باشگاه داده باید دیدار حساس مقابل پرسپولیس را با برتری به پایان برساند. نتیجه‌ای که پیش از این 3 بار گرفته است.

منصوریان و نبرد با پرسپولیس روی لبه تیغ

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری ایلنا، پرسپولیس تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود که روی نیمکت ذوب‌آهن علیرضا منصوریان سرمربی سابق استقلال تهران حضور دارد. ذوبی‌ها در حال حاضر شرایط خوبی در جدول و در لیگ برتر ندارند و اولتیماتوم چند هفته گذشته هیات مدیره به کادرفنی شرایط خاصی در این تیم ایجاد کرده است. ذوب‌آهن در دو بازی گذشته همراه با منصوریان یک برد و یک تساوی داشته است و اگر طبق برنامه قصد دارد از 5 بازی 12 امتیاز بگیرد باید این دیدار را با برتری پشت سر بگذارد. به بهانه‌ی بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن تقابل‌های پرسپولیس و علیرضا منصوریان در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

 

شکست تلخ

در لیگ پانزدهم پرسپولیس در بازی‌های ابتدایی نیم فصل اول نتوانست همراه با برانکو ایوانکوویچ نتایج قابل قبولی کسب کند. شاگردان برانکو اما با نتایج خوبی که در نیم فصل دوم گرفتند توانستند نام خود را به عنوان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی مطرح کنند و رقابت جذابی با استقلال تهران و استقلال خوزستان برای قهرمانی در لیگ برتر داشتند. در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس تهران 2 هفته بعد از برد شیرین 4 بر 2 مقابل استقلال تهران، در هفته‌ی بیست و هشتم رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی میزبان نفت تهرانی بود که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آن بازی نتوانستند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند و در دقیقه 82 بازی وحید امیری بود که دروازه‌ی آن‌ها را باز کرد. بعد از آن گل، نفت تهران در وقت‌های اضافه‌ی نیمه‌ی دوم بازهم توانست دروازه‌ی پرسپولیس را باز کند تا شاگردان منصوریان با 2 گل از سد میزبان خود بگذرند. پرسپولیس در حالی بازی خانگی خود را مقابل نفت تهران باخت که در پایان فصل با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرمانی را از دست داد و نایب قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد.

 

در پایان آن فصل سه بازیکن نفت تهران سید جلال حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوستند. پرسپولیس با خریدهای خوبی که برای لیگ شانزدهم کرد، موفق شد با برانکو ایوانکوویچ بعد از نایب قهرمانی لیگ پانزدهم، در لیگ شانزدهم قهرمان شود.

 

 

برد خاطره انگیز در دربی

علیرضا منصوریان که بارها به عنوان بازیکن مقابل پرسپولیس در دربی قرار گرفته، دو بار به عنوان سرمربی در دربی بزرگ تهران حضور داشته است. دربی اولی که منصوریان روی نیمکت استقلال حضور داشت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دربی دوم اما شاگردان او در تیم استقلال برد خاطره‌انگیزی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس بدست آوردند و موفق شدند با یک بازگشت خوب در حالی که با یک گل از رقیب سنتی خود عقب افتاده بودند در نهایت با نتیجه‌ی 3 بر 2 از سد پرسپولیس بگذرند. برانکو تا به حال در لیگ برتر موفق نشده از تیم‌هایی که هدایت آن بر عهده‌ی علیرضا منصوریان بوده است، بگذرد.

 

یکی از بهترین بازی‌های علیرضا منصوریان در استقلال در دربی هم به ششم مردادماه سال 1374 بر می‌گردد. در آن بازی استقلالی‌ها در روزی که منصوریان برای اولین بار در دربی به میدان رفت موفق شدند با نتیجه‌ی 3 بر یک از سد پرسپولیس بگذرند. با وجود اینکه منصوریان اولین حضورش در دربی را در آن بازی تجربه می‌کرد، خیلی از کارشناسان او را یکی از بهترین بازیکنان زمین در آن بازی می‌دانستند. 

 

 

اولین برد پرسپولیس

پرسپولیس تهران در لیگ برتر نهم برای اولین بار موفق شده از سد تیمی که هدایت آن بر عهده‌ی علیرضا منصوریان بوده است، بگذرد. آن بازی به لیگ نهم و هفته‌ی سوم رقابت‌ها برمی‌گردد که پرسپولیسی‌ها توانستند با نتیجه‌ی 2 بر یک از سد میزبان خود پاس همدان بگذرند که هدایت آن بر عهده‌ی منصوریان بود. گل‌های سرخپوشان پایتخت در همدان را محمد پروین و زنده‌یاد هادی نوروزی به ثمر رساندند. تک گل پاس همدان را هم هادی اصغری زد. 

 

منصوریان به عنوان  سرمربی هفت بار در لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است. در این هفت بازی 3 بار به پیروزی رسیده، یک بار شکست خورده و 3 جدال منصوریان و پرسپولیس هم به تساوی انجامیده است. 

 

در این 7 بازی پرسپولیسی‌ها هفت گل زده‌اند که به طور میانگین یک گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های منصوریان هم 10 گل به پرسپولیس زده‌اند که به طور میانگین 1.42 گل زده در هر بازی می‌شود.

 

 

تساوی در آخرین دیدار

آخرین بازی منصوریان با پرسپولیس در دور برگشت فصل قبل بود که روی نیمکت همین تیم ذوب آهن حضور داشت و آن بازی با تساوی بدون گل پایان یافت و ذوبی‌ها توانستند شاگردان برانکو را بعد از 4 پیروزی پیاپی متوقف کنند و این 2 امتیازی که سرخپوشان از دست دادند در مسیر قهرمانی برایشان مشکل‌ساز شد و باعث نزدیک شدن رقبا در صدر جدول به این تیم شد.

 

 

آمار کلی

منصوریان تا به حال 9 بار در قامت سرمربی به مصاف پرسپولیس رفته که 2 بار شکست خورده، 3 بار پیروز شده و 4 تساوی حاصل کار دو تیم بوده است.

 

منصوریان یک بار به عنوان سرمربی ذوب آهن، 3 بار به عنوان سرمربی استقلال، 4 بار به عنوان سرمربی نفت تهران و یک بار به عنوان سرمربی پاس همدان مقابل پرسپولیس قرار گرفت.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text